Prijímanie SK

Kritériá na prijímacie skúšky

Súkromné konzervatórium, J. Jesenského 624/42, Zvolen

EDUID: 100010919
pre školský rok 2025/2026

8226 Q  hudobno-dramatické umenie
8227 Q  tanec
8228 Q  spev
8229 Q 01  hudba – skladba
8229 Q 02 hudba – dirigovanie
8229 Q 03 hudba – hra na klavíri
8229 Q 04 hudba – hra na organe
8229 Q 07 hudba – hra na akordeóne
8229 Q 13 hudba – hra na bicích nástrojoch
8229 Q 14 hudba – hra na cimbale
8229 Q 15 hudba – hra na fagote
8229 Q 16 hudba – hra na gitare
8229 Q 17 hudba – hra na harfe
8229 Q 18 hudba – hra na hoboji
8229 Q 19 hudba – hra na husliach
8229 Q 20 hudba – hra na klarinete
8229 Q 21 hudba – hra na kontrabase
8229 Q 22 hudba – hra na lesnom rohu
8229 Q 23 hudba – hra na pozaune
8229 Q 24 hudba – hra na priečnej flaute
8229 Q 25 hudba – hra na saxofóne
8229 Q 26 hudba – hra na trúbke
8229 Q 27 hudba – hra na tube

8229 Q 28 hudba – hra na viole
8229 Q 29 hudba – hra na violončele
8229 Q 30 hudba – hra na zobcovej flaute
Podľa ustanovenia § 64 ods. 1 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní
(školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
určuje Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky predmety, z
ktorých pozostáva prijímacie konanie na prijímacích skúškach  na stredné školy pre
školský rok 2025/2026 takto :

Podmienkou prijatia na štúdium je úspešné
vykonanie talentovej skúšky !

Do prvého ročníka šesťročného vzdelávacieho programu v konzervatóriách môže byť prijatý
uchádzač, ktorý spĺňa tieto podmienky :
a) splnil podmienky prijímacieho konania,
b) získal nižšie stredné vzdelanie.

OBSAH PRIJÍMACEJ SKÚŠKY

Kritériá na prijímacie skúšky v študijnom odbore Hudobno – dramatické

umenie (herectvo) pre školský rok 2025/2026:

Cieľom výučby herectva je nielen vychovať budúcich hercov. Pestrá paleta rôznych
humanitných predmetov (dejiny divadla, rozbor drámy, slovenský jazyk a literatúra a iné)
a praktických predmetov (Javisková reč, javiskový pohyb, umelecký prednes a iné) vytvára
predpoklad výchovy nie len technicky zdatných javiskových interpretov ale cieľom
pedagógov herectva je vychovať osobnosti, teda inteligentných, charizmatických
a rozhľadených ľudí. Herec by mal byť nositeľom kultúry – teda mal by byť nositeľom
spisovnej jazykovej normy, či kultivovaného ľudského vystupovania.
Absolvent štúdia herectva na konzervatóriu by mal samostatne dokázať analyzovať
žánrovo rôznorodé dramatické texty, svoje postavy a následne im dať javiskovú, rozhlasovú
či filmovú podobu.

Praktická časť:

Časť A
 Prednes poézie a prózy podľa vlastného výberu (uchádzač si pripraví jednu
báseň a jednu ukážku z prózy)
 Prednes monológu – povinné texty (v prílohe)
 Prednes veršovaného monológu – povinné texty (v prílohe)
 Pohybová etuda na vlastný námet (uchádzač si pripraví krátku pohybovú
etudu, teda krátky príbeh/udalosť s dramatickou zápletkou, ktorú bez slov
predvedie na javisku. Upozorňujeme že ide o prirodzený prejav, nie
o pantomímu!)
 Čítanie neznámeho textu (uchádzačovi ho predloží komisia priamo na
talentovej skúške)
 Diskusia s prijímacou komisiou o diele Božena Slančíková Timrava –
Ťapákovci (prijímacia komisia hodnotí schopnosť uchádzača analyzovať text,
pochopiť hlavnú myšlienku hry a jej odkaz vo všeobecnom spoločenskom
živote)

!! Vybrané texty musí uchádzač 100% ovládať naspamäť !!

Pri interpretácii textov je dôležité, aby uchádzač zvolil taký spôsob, ktorý je mu
najbližší, na základe jeho osobných poznatkov a interpretačných skúseností. Komisia
hodnotí logiku a význam interpretácie. Rovnako sa prihliada na hlasový fond
uchádzača a čistý rečový prejav.

Povinné texty nájdete aj na web stránke: www.pinkharmony.sk / súbory na stiahnutie

Hodnotenie: časť A – maximálny počet dosiahnutých bodov je 20

Časť B
1. Skúmajú sa hlasové a spevácke predpoklady, hlasový rozsah a rytmické vlohy.
2. Prednes jednej umelej a jednej ľudovej piesne s ľubovoľným sprievodom (klavír, gitara,
MP3, USB a pod.).

Hodnotenie: časť B – maximálny počet dosiahnutých bodov je 10

Časť C
1. Interpretácia vlastnej choreografickej pohybovej kreácie na hudbu podľa vlastného výberu
(CD, MG, USB, korepetítor).
2. Hodnotí sa schopnosť tanečnej akcie, pohybové predpoklady a úspešnosť rozvoja
tanečného talentu.

Uchádzač si so sebou prinesie cvičný úbor. Dievčatá si prinesú aj sukňu (po kolená)
a topánky na podpätkoch.

Hodnotenie: časť C – maximálny počet dosiahnutých bodov je 10

Maximálny počet dosiahnutých bodov spolu v častiach A,B,C je 40, kritérium na
úspešné vykonanie skúšky je 20 bodov.

Teoretická časť

Časť D
Písomný test. Skúma sa všeobecný vedomostný rozhľad a prehľad o základných
informáciách z oblasti hudobno-dramatického umenia.

Hodnotenie: časť D – maximálny počet dosiahnutých bodov je 15

Maximálny počet dosiahnutých bodov je 15, kritérium na úspešné vykonanie skúšky je
7 bodov.
Povinné texty
Poézia spoločná (chlapec- dievča)
Ján Smrek
TRIUMF
Kto sa zrodil.
aby prachom zeme brodil,
nech!
V mojej duši veselosť a smiech!
Krídla mám a kto mi zabráni
nezľaknúť sa výšky poľany,
štítu hory, na nej večný sneh?
Viem ja dobre, že môj jasný zrak
prenikne i hmlou!
Človek som, nie stroskotanec, vrak,
celý svet je mojou nádejou!
Ó, ten svet!
milenka je moja, vonný kvet,
vždy mi prekvapenia prináša,
ducha môjho sebou unáša,
mladosť jeho večná živí ma,
objímať ho môžem očima,
môžem podmaniť ho,
poddať sa mu,

zapáliť ho fakľou svojho plamu,
nájsť v ňom hĺbku,
nájsť i výšavu,
bojovať v ňom
o smrť, o slávu,
byť v ňom géniom, keď osud velí,
byť i červíkom, keď sám to chcem,
môžem oblietnuť ho celý-celý,
môžem ľahnúť v čiernu jeho zem.
V svojom šťastí, opojení
milujem, čo sa mi neprotiví:
mestá, rieky, ženy,
všetky sveta divy,
všetky krásy,
svoje plemeno i cudzie rasy.
Ó, plemeno moje plavovlasé,
nemáš dravčích zubov, pazúrov!
a pred“s žilo si i budeš zase
a ja v tebe,
hoci nové vetry zavejú —
lebo máme v sebe žitia silu,
šťastia nádeju!

Monológ – Muž (postava: Frankie)
Sam Shepard Mámenie mysle
Pozrite, ja neviem prečo, ale nikto tu ani prstom nepohne, aby ma odtiaľto dostal. Ako je to
možné? Môj brat.. mám brata, ktorý sa nevie ovládať. Má čudesné nápady. Stačí málo
a vybuchne. No a ja tu už tvrdnem príliš dlho. Dávno, dávno som mal byť naspäť. Ešte začne
mať o mne a vašej dcére nejaké mylné predstavy. Totiž vaša dcéra je jeho žena. To predsa
viete, či nie? Chcem povedať, že predpokladám, že to viete, ale ťažko povedať, či v tomto
dome niekto o tom druhom niečo vie. Napríklad ona. Vaša dcéra. Správa sa ku mne veľmi

čudne. Skutočne čudne. Teda rozpráva sa so mnou, ako keby som bol on. Ako keby som bol
môj brat. Teda pre ňu. Ako keby si myslela, že som on a nie ja. Vaša dcéra Beth. Chcem
povedať, že vlastne neviem, či vie, kto vôbec som, ale.. myslí si, že jej brat .. váš syn
a vlastne aj vy.. vy tiež.. vás do toho tiež zaťahuje… myslí si že vy a on, teda váš syn a vy,
tak či onak nesiete vinu za to, že jej vzali mozog. Že jej ho vybrali. Viete o tom vôbec?
Monológ – žena ( postava: Zlatíčko)
Rudolf Skukálek Piliny
A večer pôjdem tancovať. Strašne rada tancujem. Strašne. Muži sú takí smiešni. Niektorí
rozpráva. Rozpráva, snaží sa ma zabávať, až sa pritom spotí, a ja nič. Iba pozerám,
pozerám a myslím si, ako tá lampa pekne svieti. Alebo niektorí sú zasa vážni, zachmúrení
a nevedia, čo majú robiť s rukami. A ja sa musím smiať. A pri rieke ma jeden brunet chcel
bozkávať. To sú hlúpe nápady. Ale bol pekný. Páčil sa mi. Ale prečo ma chcel bozkávať.
Pekný bol, ale zato sa s ním bozkávať ešte nemusím. Skúšala som to už, ale nič
zaujímavého na tom nie je. A je to aj nehygienické. A minule prišiel za mnou jeden starší
pán. Rozprával, koľko zarába a čo všetko má, že má byt aj televízor. Aj chatu že má. A že by
sa o mňa mohol postarať. Povedal mi, že ma ľúbi. Nesmiala som sa. Možno som aj bola
dojatá. Mala by som sa ísť preobliecť. Poraď mi, mamička, čo si mám obliecť. Tie svetlé
pruhované, alebo tie s tým výstrihom?

OBSAH PRIJÍMACEJ SKÚŠKY

Požiadavky na talentové prijímacie skúšky v študijnom odbore Tanec pre školský
rok 2025/2026:
Podmienkou účasti na prijímacich skúškach je písomné stanovisko lekára, ortopéda s
popisom stavu chrbtice, bedrových kĺbov a chodidiel, ako aj správa obvodného lekára a
športového lekára o celkovom zdravotnom stave žiaka z hľadiska jeho možnej profesie
výkonného tanečníka.
Upozorňujeme, že skúšku je možné vykonať len v priliehavom cvičebnom úbore, mäkkých
cvičkách s nezakrytými nohami a s vlasmi upravenými do uzla.

Prijímacia skúška pozostáva z praktickej a teoretickej časti.
Praktická časť:

 schopnosť vyjadriť sa na hudbu tanečnou improvizáciou a zaujať pripravenou
choreografiou s možnosťou výberu klasického, moderného alebo ľudového
tanca (2 min. ukážka)

Uchádzač môže použiť ľubovoľnú pieseň, inštrumentálnu hudbu v podobe CD nosiča
prípadne Mp3, Wav, Mp4

Skúšobná komisia hodnotí:

           fyzické predpoklady na štúdium v tanečnom odbore,
           základy techniky klasického tanca,
     tanečnú pamäť a pohybovú úroveň v tanečných technikách (v modernom a
ľudovom tanci) podľa ukážok tanečného pedagóga,
           cítenie rytmu formou rytmických príkladov a cvičení,
           prirodzenú muzikalitu v hudobných príkladoch s korepetítorom

    Maximálny počet dosiahnutých bodov je 30, podmienkou na úspešné vykonanie
skúšky je 15 bodov.

Teoretická časť:
Test špeciálnych odborných vedomostí. Uchádzač v teste prezentuje svoje vedomosti v
oblasti tanca a všeobecný prehľad v oblasti umenia a kultúry, špeciálne zručnosti a
schopnosti z oblasti hudobnej výchovy.
 Maximálny počet dosiahnutých bodov je 30, kritérium na úspešné vykonanie skúšky
je 15 bodov.

Podmienky na úspešné vykonanie skúšky sú:
·         kreatívny tanečno-umelecký prejav, schopný ďalšieho rozvoja;
·         zvládnutie požiadaviek prijímacieho  konania z príslušných umeleckých odborov;
·         zvládnutie vedomostí, určených požiadavkami na prijímacie konanie;
·         schopnosť prezentovať svoj talent a záujem o štúdium;
·         predpoklady úspešne zvládnuť psychofyziologicky náročné štúdium odboru.

OBSAH PRIJÍMACEJ SKÚŠKY

Požiadavky na talentové prijímacie skúšky v študijnom odbore Spev pre školský rok
2025/2026:
Praktická časť:
Spev
Dve piesne podľa vlastného výberu kontrastného charakteru (umelá a ľudová), s klavírnym
sprievodom prípadne s podkladom CD.
Predpokladom je funkčný a zdravý hlas s primeraným rozsahom a rytmickým cítením.
Vyžaduje sa potvrdenie od lekára – foniatra.

Maximálny počet dosiahnutých bodov je 25, kritérium na úspešné vykonanie skúšky je
15 bodov.

Teoretická časť:

Test teoretických vedomostí a zručností

Teória hudby – vyžaduje sa znalosť notového písma v husľovom i v basovom kľúči, čítanie a
zápis nôt v rôznych oktávach. Ovládanie durových a molových stupníc, diatonických
intervalov (ich určovanie a stavba), tvorba durových, molových kvintakordov, orientácia v
základnom hudobnom názvosloví z oblasti prednesových označení, tempa, dynamiky,
agogiky.

Dejiny hudby – všeobecný prehľad o najvýznamnejších osobnostiach jednotlivých hudobno-
historických období a ich dielach.

Sluchová analýza – skúška zameraná na zistenie vrodenej a nadobudnutej miery
hudobného počutia, rytmické a harmonické cítenie, hudobná pamäť a pod.

Maximálny počet dosiahnutých bodov je 30, kritérium na úspešné vykonanie skúšky je
15 bodov.

OBSAH PRIJÍMACEJ SKÚŠKY

Požiadavky na talentové prijímacie skúšky v študijnom odbore Hudba pre školský
rok 2025/2026 pre zamerania:

 skladba
 dirigovanie
 hra na klavíri
 hra na organe
 hra na zobcovej flaute, flaute, hoboji, klarinete, saxofóne, trúbke, lesnom rohu,
pozaune, tube a bicích nástrojoch
 hra na husliach, viole, violončele, kontrabase, harfe, gitare, cimbale
 hra na akordeóne

Teoretická časť
Test teoretických vedomostí a zručností
pre všetky zamerania

Teória hudby – vyžaduje sa znalosť notového písma v husľovom i v basovom kľúči, čítanie a
zápis nôt v rôznych oktávach. Ovládanie durových a molových stupníc, diatonických
intervalov (ich určovanie a stavba), tvorba durových, molových kvintakordov, orientácia v
základnom hudobnom názvosloví z oblasti prednesových označení, tempa, dynamiky,
agogiky.

Dejiny hudby – všeobecný prehľad o najvýznamnejších osobnostiach jednotlivých hudobno-
historických období a ich dielach.

Sluchová analýza – skúška zameraná na zistenie vrodenej a nadobudnutej miery
hudobného počutia, rytmické a harmonické cítenie, hudobná pamäť a pod.

Maximálny počet dosiahnutých bodov je 30, kritérium na úspešné vykonanie skúšky je
15 bodov.

Praktická časť
Skladba
Predloženie vlastných skladieb pre klavír; prípadne pre iný hudobný nástroj. Dobré sluchové,
rytmické a pamäťové dispozície.
Hra na klavíri na úrovni vyspelého študenta 1. ročníka, II. časti, I. stupňa ZUŠ. Skúšobná
látka: 2 skladby rôznych štýlových období.

Dirigovanie
Hudobno-teoretické vedomosti na úrovni a v rozsahu ako pre odbor skladba. Širší prehľad v
hudobnej literatúre. Dobré sluchové, rytmické, pamäťové a pohybové dispozície.
Hra na úrovni absolventa I. stupňa základného štúdia ZUŠ hry na klavíri (skúšobná látka: viď
odbor klavír). V prípade, že uchádzač o štúdium tohto odboru absolvoval v rámci I. cyklu
ZUŠ hru na inom hudobnom nástroji (skúšobná látka: viď daný odbor). Okrem toho sa

vyžaduje preukázanie schopností z hry na klavíri na úrovni vyspelého študenta 5. ročníka I.
cyklu ZUŠ (skúšobná látka: 2 skladby rôznych štýlových období).

Hra na klavíri
 Stupnice: všetky durové, akordy, obraty a rozklady akordov,
 etudy: Czerny op. 299, Cramer op. 10 – voľný výber dvoch kontrastných etud,
  J. S. Bach: Dvoj a trojhlasné invencie – jedna invencia,
  rýchla časť sonáty alebo sonatíny z obdobia klasicizmu (Haydn, Mozart, Beethoven),
 skladba z obdobia romantizmu a moderny; hra z listu.
Výkon primeraný úrovni vyspelého absolventa ZUŠ.
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na organe – skúška prebieha z hry na klavíri
 Stupnice: všetky durové, akordy, obraty a rozklady akordov,
 etudy: Czerny op. 299, Cramer op. 10 – voľný výber jednej etudy,
  J. S. Bach: Dvoj a trojhlasné invencie – jedna invencia,
  rýchla časť sonáty alebo sonatíny z obdobia klasicizmu (Haydn, Mozart, Beethoven),
 skladba z obdobia romantizmu a moderny; hra z listu.
Výkon primeraný úrovni vyspelého absolventa ZUŠ.
Hra spamäti je podmienkou!
Hra na zobcovej flaute, flaute, hoboji, klarinete, fagote, saxofóne, trúbke, lesnom rohu,
pozaune a tube a bicích nástroch
 Stupnice: jedna durová, jedna molová;
 etudy: 2 etudy kontrastného charakteru;
 prednes: ľubovoľný so sprievodom klavíra.
Na hru na hoboji, fagote a saxofóne je možnosť preradenia aj z hry na iný nástroj za
predpokladu úspešného vykonania talentovej skúšky. Hra spamäti nie je podmienkou!
Hra na bicích nástrojoch
 Stupnice: 2 durové a 2 molové stupnice na zvonkohre;
 etudy: J. Tuzar –  Škola hry na malý bubon (2 etudy – voľný výber);
 prednes: ľahšia prednesová skladba na zvonkohre.
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na husliach, viole, violončele, kontrabase, harfe, gitare, cimbale
Hra na husliach

 stupnice: 1 durová a 1 molová – v rozsahu 3 oktáv, (v terciách, sextách, oktávach,
rozložené akordy);
 etudy: Mazas – 2 etudy (z toho jedna dvojhmatová), Kreutzer 1 etuda;
 časť koncertu alebo skladba primeraná úrovni vyspelého absolventa ZUŠ.
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na viole
 stupnice: 1 durová stupnica – v rozsahu 3 oktáv, (v terciách, sextách, oktávach,
rozložené akordy);
 2 etudy rôzneho technického a prednesového charakteru (z toho jedna dvojhmatová,
Moravec, Mazas, Kreutzer);
 časť koncertu alebo skladba primeraná úrovni vyspelého absolventa ZUŠ.
Hra spamäti je podmienkou!
Uchádzači o štúdium hry na violu, môžu vykonať skúšky v hre na husliach.

Hra na violončele
 stupnice::1 durová a 1 molová (rozložené akordy);
 etudy: Dotzauer: 2 etudy  odlišného charakteru;
 2 kontrastné časti koncertu (resp. sonáty, suity).
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na kontrabase
 ovládanie základných polôh (min. do 2 polohy):
 stupnice:1 durová a 1 molová stupnica;
 2 ľubovoľné etudy (F. Hertz);
 skladba ľubovoľného autora primeranej náročnosti.
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na gitare
 Stupnice: 1 durová a 1 molová (dvojoktávová, resp. trojoktávová + intervalové
stupnice, kadencie)
 2 etudy kontrastného charakteru (Carcassi op. 26, op. 60, Giuliani op. 48, Leo
Brouwer a pod.)
 jedna prednesová skladba od ľubovoľného autora
 jedna skladba povinne od J. S. Bacha primeraná úrovni vyspelého absolventa ZUŠ
Hra spamäti je podmienkou!
Hra na cimbale
 Stupnice: 1 durová a 1 molová stupnica (tremolo, tercie, kadencie);
 2 etudy kontrastného charakteru;
 2 prednesové skladby a úprava ľudovej piesne.
Hra spamäti je podmienkou!

Hra na akordeóne
 Stupnice: durové a molové (minimálne do 5 kr., 5 b);
 etudy: 2 etudy, voľný výber (Czerny, Bertini, Duvernoy); polyfónia (voľný výber jednej
skladby);
 prednes: ľubovoľný prednes rôzneho charakteru primeraný úrovni vyspelého
absolventa ZUŠ.
Hra spamäti je podmienkou!

Maximálny počet dosiahnutých bodov v hre na každom nástroji je 30 bodov, kritérium
na úspešné vykonanie skúšky je 15 bodov.

Vedenie školy si v prípade nenaplnenia plánovaného počtu prijatých uchádzačov v
jednotlivých odboroch a študijných zameraniach z dôvodu nízkeho počtu prihlásených
uchádzačov, alebo nesplnenia kritérií prijímacích skúšok, vyhradzuje právo, že
prijímacia komisia posúdi, v ktorom zameraní zvýši predpokladaný počet prijatých,
alebo rozhodne o vykonaní 2. kola prijímacích skúšok.
Záujemca má možnosť zúčastniť sa prípravného kurzu na prijímacie skúšky
______________________________________________________________
Bližšie informácie Vám poskytne zriaďovateľka a riaditeľka Súkromného konzervatória
Zvolen:
PaedDr. Ingrid Pinková, ArtD. na t. č. 0905 618 850, alebo študijné oddelenie t. č. 0918 958
780 a nájdete ich aj na:  www.pinkharmony.sk
Poplatok za prijímacie skúšky:  20,- €.
Sídlo školy: Súkromné konzervatórium, EDUID: 100010919,
J. Jesenského 624/42, 960 01 Zvolen.

 

Komentáre sú uzavreté

Scroll to top